Cât de importantă este comunicarea prin SMS?
Îmi amintesc și acum primul SMS pe care l-am primit de la Medicover pentru
a-mi reaminti că ziua următoare am programare la ei. Îmi amintesc că am fost
plăcut impresionat de acest lucru mai ales că SMS-ul nu fusese
trimis de la un număr de telefon ci tot ce-mi apărea era Medicover (am aflat mai
târziu că asta se numește sender personalizat). Nici măcar nu interacționasem cu
vreun medic de la Medicover și deja eram convins de profesionalismul
acestora. Asta se întâmpla în anul 2009.
Dacă aș fi primit același mesaj prin email nu sunt sigur că l-aș fi citit în
aceeași zi sau că l-aș fi remarcat printre zecile de email-uri pe care le
primesc/șterg zilnic; poate l-aș fi șters din greșeală fără să-l citesc. Acesta
este principalul avantaj pe care îl are SMS-ul față de email. Pe lângă acest
aspect ar mai fi și faptul că nu toți pacienții au adresă de
email.
O alternativă ar fi sunatul pacientului. Această metodă are avantajele ei
însă principalul dezavantaj este că necesită timp și că îi poate crea un
disconfort pacientului dacă acesta este într-o ședință, în timpul mesei, sau nu
poate răspunde și apoi ar trebui să sune el înapoi (și poate atunci nu puteți
răspunde dumnevoastră), etc.
SMS-ul este foarte discret și eficient în transmiterea informației și are
marele avantaj că rămâne în telefon pentru a fi recitit ulterior; sunt unele
persoane care rețin mai greu orele de genul 12:45 (ei vor reține în jur de 13 și
tot cam pe atunci vor veni și la clinică).
Câte SMS-uri ar trebui să trimiteți?
Ocazie |
Cantitate |
Avantaj |
Reamintirea programării |
Variază
În principiu cu cât mai multe cu atât mai
bine
|
Reducerea programărilor anulate prin neprezentarea
pacientului |
Aniversări |
Fiecare pacient o dată pe an |
Fidelizarea pacienților.
Mai nou se urează "La mulți ani!" pe Facebook; tocmai din acest motiv
pacienții dumneavoastră vor aprecia SMS-ul
primit
|
1 și 8 Martie |
Cam jumătate din pacienții dumneavoastră |
Fidelizarea pacienților |
Paști, Crăciun și Anul nou |
Fiecare pacient |
Fidelizarea pacienților; asocierea clinicii dumneavoastră cu momentele
plăcute din an este mai mult decât
benefică |
Controalele periodice/ Profilaxia |
În principiu cam fiecare pacient la 6 luni |
Creșterea gradului de ocupare al clinicii și implicit al
încasărilor |
Diverse ocazii (Trimiterea adresei clinicii prin SMS,
...) |
Variabil |
SMS-urile se pot trimite direct din iStoma folosind tastatura și
template-urile salvate. În principiu se câștigă
timp |
Cât vă costă?
Conform tabelului de mai sus necesarul de
SMS-uri ar fi cam de 5 ori numărul total de pacienți + numărul de programări
(putem înmulți 12*20*numărul mediu de programări dintr-o zi pentru a avea o
estimare foarte apropiată de realitate)
Exemplu:
O bază de date cu 1000 de pacienți și un număr mediu de 10 programări pe zi =
5*1000 + 240*10 = 7400 de SMS-uri pe an
Costul poate fi exprimat în timp sau în bani.
Metoda clasică:
Presupunând că pentru a trimite manual un SMS folosind
telefonul mobil (și SMS-urile gratuite incluse în
abonament) am avea nevoie de 1 minut ar rezulta un cost de 7400 de minute =
cam 15 zile lucrătoare (practic o persoană ar trebui ca 3 săptămâni lucrătoare
să trimită, fără absolut nicio pauză, SMS-uri); în realitate, cu pauzele de
rigoare și timpul necesar pentru căutarea fiecărui pacient, etc. ar fi nevoie de
un timp cu 30% mai mare; rezultă că timpul necesar ar fi cam de 20 de zile
lucrătoare (aproape o lună). Conform acestui calcul costul ar fi egal cu
valoarea salariului lunar al unui angajat (să zicem 260 EUR - salariul minim pe economie cu toate taxele şi impozitele suportate de angajator);
Metoda avansată:
Puteți trimite SMS-urile direct din iStoma sau, mai mult
decât atât, iStoma poate trimite automat aceste
SMS-uri.
Sunt două modalități prin care acest lucru este posibil:
-
Folosind SMS-urile pe care oricum le aveți în abonamentul dumneavoastră
Aceasta este cea mai pragmatică și mai eficientă metodă deoarece nu implică
niciun cost suplimentar iar pacienții pot da SMS înapoi (de confirmare de ex.)
sau pot suna; SMS-urile se trimit cu numărul de telefon al clinicii.
Această metodă este specifică iStoma și nu mai există în
nicio altă aplicație din România
-
Achiziționând SMS-uri de la un furnizor de SMS Gateway
Folosind această
metodă puteți trimite SMS-uri fie de la un număr scurt sau
puteți achiziționa un sender personalizat pentru ca SMS-urile să aibă
ca expeditor numele clinicii dumneavoastră; Din punctul de vedere al
imaginii clinicii dumneavoastră această modalitate este cea mai elegantă.
Dezavantajul este că implică un cost suplimentar și că trebuie să includeți în
textul SMS-ului numărul de la recepție pentru ca pacienții să vă poată
contacta.
Am negociat pentru dumneavoastră cel mai bun preț din România la
furnizorul de SMS Gateway integrat în iStoma. Nu există în nicio altă parte un
raport calitate/preț mai bun.
Orice altă metodă de trimitere de SMS-uri denotă o lipsă de profesionalism și
poate afecta grav imaginea clinicii dumneavoastră.
Ca info în piață mai găsiți
două metode de trimitere de SMS-uri:
- Folosind un stick conectat la calculator în care țineți o cartelă pe
care trebuie să aveți grijă să o reîncărcați lună de lună: Practic pacienții vor
primi SMS-uri de la un număr care deși este al clinicii dumneavoastră nu va
putea fi apelat și la care nu vor putea trimite SMS înapoi.
- Sunt firme care pot trimite SMS-uri din partea clinicii dumneavoastră (fie
gratuit fie contra-cost) și care folosesc metoda cu stick-ul descrisă mai sus:
Practic pacienții vor primi SMS-uri de la un număr de telefon care nu are nicio
legătură cu clinica dumneavoastră și la care nu pot nici suna și nici să dea SMS
înapoi. Mai mult decât atât pacientul se poate întreba oare pe unde a mai ajuns
numărul lui de telefon!!!
Decizia este în mâinile dumneavoastră!
Cât câștigați procedând astfel?
- Un rezultat imediat al reamintirii programării cu o zi înainte este
eliminarea completă a programărilor anulate prin neprezentarea pacientului ce se
scuză că a uitat pur și simplu de programare. Dacă există o astfel de programare
o dată la 10 zile lucrătoare rezultă un număr de 24 de programări pierdute; La
un timp mediu de 1 oră per programare va rezulta că pierderea potențială ar fi
de 24 de ore de lucru. Pentru a afla cât câștigați este suficient să vă
imaginați că în acele ore ați fi putut realiza igienizări (nici nu vreau sa
ma gândesc la implantologie sau protetică). Care ar fi câștigul doar în această
situație?
- Din păcate fidelizarea pacienților nu poate fi cuantificată în bani însă este
un lucru de la sine înțeles că un pacient fidel va recomanda clinica
dumneavoastră rezultând în acest fel mai mulți pacienți.
- Pe lângă pacienții foarte atenți la sănătatea lor dentară și orală mai sunt
și pacienții care au nevoie ca cineva să le reamintească faptul că au trecut 6
luni de la ultima igienizare pentru a-și face o nouă programare. Să presupunem
că doar 10% din pacienții de mai sus s-ar regăsi în această situație (dacă
ar fi adevărat am fi fruntașii Europei la igienă dentară); va rezulta în felul
acesta un câștig de 10% din 1.000 * costul unei igienzări la fiecare 6 luni =
100*150RON(acesta este costul mediu în România) = 15.000 RON la fiecare 6 luni =
30.000 RON/an (aproximativ 6.800 EUR).
- O dată la doi ani ar trebui să trimiteți o ofertă promoțională pacienților
inactivi de peste 2 ani. Veți reuși să întoarceți o parte din ei în clinica
dumneavoastră și în acest fel să-i reactivați.
Dacă acceptăm aceste calcule ca fiind corecte concluzia este una singură:
Cu o investiție minimă veți avea un câștig de peste 10.000
EUR/an
Dumneavoastră când veți începe să trimiteți SMS-uri?
Contactaţi-ne acum
pentru a alege împreună soluţia potrivită cabinetului/clinicii dumneavoastră